Porsche 911 - FAQ : Antworten



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Thema: Bremsen : empfehlenswerte Bremsscheiben (z.B. Brembo) ?


  • Autor : ... (gelöscht)

    Antwort : Brembo liefert sehr unkonstante Qualität und wer sagt den das Brembo eine gute Marke ist ?

    Reicht für Ferraris

    Am sichersten sind original Porsche direkt gefolgt von ATE. Sebro und Zimmermann sind auch sichere Kandidaten. Das sind die Hersteller für ATE, Textar und Jurid. Wobei Textar wohl öfters Brembo oder andere Weichteile verkauft hat. Bin zu lange aus der Scene ( Siehe PFF ).

    Solange du keine Rennen fährst und nicht aus 200 km/H Dauervollbremsungen machst reicht dir auch die billigste Scheibe.

    Auch die teueren Scheiben verziehen sich. Reissende Scheiben sind selten kommen aber vor und vor allem bei Untermass.

    Achte darauf das die mindestens frässgewuchtet ist ( Weil das die Billighersteller noch nicht können ).

    Bevor du 350;- für brembos ausgibst nimm lieber die originalen oder besorge dir dafür Torax Bremsscheiben mit Alutopf. Oder gibts bei euch TÜV im deutschen Sinne ?

    Dumme Frage; wer baut ein ? Um vorzubeugen; Beläge von ATE, Textar, Jurid oder Porsche und zwar nicht die für VW, Opel oder Alfa Romeo sondern es sollte PORSCHE draufstehen. OK wenn du nur langsam fährst tuns auch die anderen. Bremsflüssigkeit bereithalten.


  • Autor : ... (gelöscht)

    Antwort : Die Bremsscheiben müssen ein Herstellerkennzeichen und die Verschleissgrenze eingestantzt haben.

    Bei Brembo ist das Problem das die Scheiben aus einem weniger zähem Temperguss sind und auch erst nach dem Schleifen gehärtet werden. Hat auch Vorteile, zumindest an Autos mit Geräuschempfindlichen Bremsen. Ausserdem sollen die besser Ansprechen. ( Achtung; Werbeaussage von Brembo ).

    Ich hab es mir zur Angewohnheit gemacht fast jede eingebaute Scheibe auf Rundlauf und Seitenschlag zu prüfen. Aber wenn man die Messuhr schon rumstehen hat ist das eine 5 Minutenaktion. Zumindest hat man die Chance nicht masshaltige Scheiben zu reklamieren. Früher hab ich auch mal die Härte gemessen aber die Hersteller halten sich bedeckt und bei weichen Scheiben heisst es das wäre normal und kein Grund zur Reklamation.

    Nach einigen 100 Bremsscheiben kaufst du dann nur noch wo du keinen ärger hast oder baust ein was der Kunde mitbringt oder will. Selbst die Brasilanischen Varga (?). Die halten dafür nicht lange und dann Verdienst du nochmal. Bei 100,-/Std betrachte ich Billigscheiben als Geldmaschine für die Werkstatt.

    Achtung bei Zubehörbremscheiben fehlt oft der Korrosionschutz, denn muss man nachträglich aufbringen.

    Heisst abkleben und mit Zinkstaub oder Edelstahlfarbe nachbehandeln.


  • Autor : ... (gelöscht) (30.11.2004)

    Antwort : Habe alle Scheiben selbst getestet, die Originalbremsscheibe von Porsche ist und bleibt die beste, bei den Belägen kann man jedoch varieren


  • Autor : ... (gelöscht) (30.11.2004)

    Antwort : schließe mich der Meinung an. Die Serienscheibe ist mit die beste Lösung, ab Werk gab es die Carrera Scheibe auch nie gelocht. Eine preiswerte und gleichwertige Alternative sind Textar Scheiben. Von gelochten würde ich beim 3,2 er wegen des dünnen Materials (24mm) ganz absehen. Es sind schon einige gebrochen. Auch in der Rennserie PCC Trophy fahren die 3,2 er alle massive Scheiben. Den ein oder anderen habe ich schon mit geschlitzten Scheiben gesehen, aber nie gelocht (die müssen laut Reglement Seriengröße verwenden, also Umfang und Durchmesser wie in der Serie).

    Weil der Link wahrscheinlich nicht funktioniert: http://www.9mracing.co.uk/html/ ,

    dann "Technic" und dann "Tuning Giude:911 Carrera 84-89"

    Hier der Bremsentext auszugsweise:

    "Brake Performance Upgrades

    For serious brake improvements, the best choice is to fit the largest discs & calipers available into the existing wheel space or fit larger wheels to suit the chosen combination. All the following packages are based on Porsche/Brembo calipers and Porsche discs, but we can also supply AP racing, Wilwood and other packages if required.

    20. Basics

    As with any aspects of performance improvement always make the first priority getting the best out of what you have, so do not overlook basic items like wheel alignment, tyre pressures and tyre choice which all significantly affect braking performance.

    21. Fluid

    We recommend use of premium quality DOT4 or better mineral fluid and not silicone fluids of any manufacture. Change the brake fluid at least every two years and additionally bleed the calipers before every track outing. We use ATE Super Blue Racing in all our cars, this fluid exceeding DOT5 requirements and suitable for road or track use, price £15.45 per litre.

    22. Cooling

    Additional air flow through the disc minimises heat build up the complete brake assembly to help resist bad fade or fluid boiling. Our front brake duct kit scoops cold air from under the suspension arm and feeds air to the centre of the disc to flow out through the disc slots. Moulded in fibreglass with flexible ducting, the kit is simple to fit without modification to existing components. Complete front axle kit £125.

    23. Hoses

    Suitable for road and race use, our braided brake hoses are designed to cope with the extreme duty of competition. The hydraulically rigid construction eliminates the expansion associated with rubber brake hoses, so reducing pedal effort and travel. Price for the complete car set £49.95.

    24. Pads

    Choice of original equipment (£22 fr, £33 rr), Mintex 1144 (fast road, £41 fr £33 rr), Mintex 1155 (race) and Porterfield carbon kevlar composite (£95 fr, £85 rr). For general fast road use the Mintex 1144 are ideal but for the best brake performance with standard calipers and discs use and recommend Porterfield. These excellent pads are used for our RSC 275 demonstrator and most Speed Championship cars, they work well from cold and give incredible performance for the price. Performance pads may cause slight squeal during light use on the road and some do not have provision for wear sensors.

    25. Discs

    The best performance discs (in standard sizes) that we have found are original Porsche units, prices from £43 per disc. These discs seem to have a better material quality than typical replacement units and are ideal for use with Mintex or Porterfield pads. In our experience aftermarket drilled or slotted discs do not offer significant performance advantages over o.e. discs and may exhibit excessive wear during use.

    26. Four Piston Monoblock Caliper Conversion NEW!

    This is the most cost effective package available to upgrade the overworked brakes of the 3.2 Carrera. These state-of-the-art Brembo monoblock calipers give the maximum piston area available to press larger pads onto the stock discs to bite hard from hot or cold. Our package consists of new calipers & pads, CNC machined mounting brackets & all fitting hardware. Complete kit £1195, front kit only £599, both plus fitting. Suitable for use with Fuchs wheels.

    27. Front Caliper & Disc Conversion to 3.3 Turbo

    Our conversion package uses Turbo calipers with our 305mm floating front disc & CNC machined mounting bell/clamp ring assemblies. This bolt on conversion is the only way to fit the 930 calipers to a narrow body car without changing wheel offsets although caliper machining or spacers may be required depending on the choice of road wheel fitted. Complete kit of discs, pads, bells, rings & fasteners £665, plus used calipers from £300 per pair.

    28. Front Caliper & Disc Conversion to 928S4

    With our CNC machined brackets the popular 928 S4 calipers will fit straight on to the 911 strut using the 930 Motorsport floating disc as above. We use these calipers on the majority of 3.3 turbo upgrades with great results. Calipers around £350 each new or £300 per pair used, 930 Motorsport mounting brackets £135 per pair. Fuchs wheels can not be used with this conversion.

    27. Rear Caliper & Disc Conversion to 3.3 Turbo 2

    The 3.3 turbo rear disc slots straight on to the standard stub axle but the stock 3.3 caliper will not fit the arm without extensive modification. Our solution is to modify the Turbo 2 rear caliper with custom brackets allowing them to bolt them straight on to the standard trailing arm. The calipers are around £350 each new or £300 pair used, our modification and brackets £300 per pair, discs £132 pair.

    28. Front Caliper & Disc Conversion to 3.6 Turbo "Big Reds"

    This is the ultimate brake package to the 911, uses enormous "Big Red" Calipers, 930 Motorsport brackets Æ322mm discs and custom mounting bells. Can only be used with 17" or larger diameter wheels, front kit price with all new parts £1895.

    29. Master Cylinders & Bias

    Most caliper upgrades require replacement of the brake master cylinder with the larger 3.3 Turbo unit, price £163 plus fitting. Depending upon the caliper combination used, overbraking of the rear circuit may occur, but brake bias can be restored by fitting an adjustable pressure regulator to the rear brake circuit. Call for details. "


  • Autor : ... (gelöscht) (30.11.2004)

    Antwort : Wie schon geschrieben: Als einzige Alternative beim C1 gelten die Textar-Scheiben, die ja auch nicht ganz billig sind.



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